punktSE

Det kanske är dags att skriva ner några rader om mitt lilla påsklov. som ni säkert hört befann jag mej i sthlm några dagar,. där blev det inte mkt gjort måste jag erkänna ! höjdpunken var iaf att träffa min kära syster yster,.vi två slog oss ner på en finfin bänk i solen med en mumsig  wrap i handen. "oh, soo good wrap!"  med mätta magar gick vi sedan hem till tilda och softade :)

på torsdagen bar det av  till lilla älmhult. tåg var det som gällde. på centalstationen i sthlm irrade jag omkring som en höna och letade efter tidningen "punktSE" (gratistidning). detta gjorde jag BARA för att gustav skulle få sin efterlängtade tidning till sin redovisning! jaja, okejdå..det var ju rätt bra att ha något att läsa på tåget också. men vilken tid det tog att hitta den ! jag började mitt uppdrag på första våningen, gick fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. tungt med två cpväskor som tyngde ner mej till typ kina. jag blev trött på letandet och gick istället in på pressbyrån för att köpa lite mumsmums. faktiskt svårt att INTE riva ner något med väskorna. hrm. dags att ge sig på uppdraget ännu en gång. tanken slog mej att det fanns en våning under mej,.den våningen skulle bli mitt nästa mål. efter mitt släppande på väskorna nerför en lååång "not rulltrappa" fanns den där framför mej på det skitiga snuskgolvet. ååh vilken känsla. SLOWMOTION uppstod. ppuuunnnkkktttSSEE whaaaaaaaa !! *slänger mej efter den. jaaaaaaaaaaaaa, yeeeeeeeees !  finally, uppdraget utfört ! jag tar upp min skatt och lyfter på huvudet. tror du inte att ungefär två meter framför mej står tre människor och delar ut punktSE,.självklart finns det även två stora boxar som är fullproppade med  punktSE-tidningar. folk glor. hrrmm hehe vad tittar ni på då?, ni förstår väl själva att jag hellre ville ha en begangnad smutsig tidning än en av dom dära?..

tågresan var väl rätt trevlans,.hade en "jag-är-så-snygg-fjortis" mittemot mej som pratade högt mobilen hela resan men annars så. väl framme i alvesta skulle jag byta tåg, jag traskadeoch satte mej där där tåget skulle komma. det kom ett tåg. hm blev osäker. frågade tågischaffisen "stannar detta tåget i älmhult?" "nää det är inte detta tåget, det är det tåget som kommer här efter." okeeeej,.nu litade jag ju på den där cpsnubben, det skulle jag inte gjort ! tåget gick . jag satte mej ner.. väntade o väntade o väntade..det kom inget annat tåg. nähää ?! tjabbade lite med en tant på informationen, köpte en ny biljett och satt en timme i solen och väntade på nästa tåg.  jag kom fram till älmhult,..tillslut ! :)

wonderfull långhelg hos gustav. sjukt varmt och sköönt var det dessutom. mmm :) vi spenderade stora delar av dagen på studsmattan, solade. härligt ! på lördags kvällen tog vi oss in till bion och såg "mrbeans holiday". där satt vi omringad av typ endast ungar. mysigt. filmen kunde faktiskt vara roligare,.men visst helt okej. det roligaste var ändå att gustav hällde ut typ hälften av våra popcorn. klant! vi som bara hade en miniliten popcorn, hade ju inte råd med mer än så. haha. vi var faktiskt och lekte en dag också, asså vi spelade tennis.. och sen så utvecklades det även till lite basket och fotboll. skojskoj :) för att inte vara allt för taskig kan jag ju berätta att jag äger gustav på tennis och gustav äger mej på fotboll. frågan är hur det står till med basketen, där var det jämt asså, jag tkr vi ska ta en till match i basket så vi reder ut vem som äger vem. Längtar tills nästa tripp till dej darling. ♥


Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag är BÄST i basket älskling!!

2007-04-17 @ 21:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0